Tropik fórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Únor 2018 a seznámení s letošní sezónou a HLEDÁME POMOCNÍKY

odeslat nové téma   Odpovědět na téma

Goto down

Únor 2018 a seznámení s letošní sezónou a HLEDÁME POMOCNÍKY Empty Únor 2018 a seznámení s letošní sezónou a HLEDÁME POMOCNÍKY

Příspěvek pro Rudolf M Sat Feb 17, 2018 1:41 pm

Tak jako každou zimu pečlivě připravujeme pro Vás nové rostliny pro letošní sezónu. A mohu říct, že k dnešnímu dni máme naprostou většinu semen již sehnanou a samozřejmě zasazenou. Ve venkovním nevytápěném skleníku je zával výsevních misek probíhajíc stratifikací a doma jsme museli lehce předělat byt, aby se nám vešly výsevní misky s tropickými rostlinami do akvárií nebo na stoly pod světla Smile .
Opět jsme se snažili sehnat velkou druhovou rozmanitost a podařilo se nám sehnat plno novinek u nás, i na českém trhu. Druhově zatím nic neprozradíme, ale kdo nás sleduje a očekává něco nového, tak myslím, že bude spokojen.

Nepříjemný začátek
Nám začátek letošní sezóny, který pro nás začíná již na podzim 2017 znechutila jedna událost, která se bohužel táhne do teď a pořád bez výsledku. Jde o to, že jako každý podzim, jsme objednali za poměrně velké peníze (je to částka přesahující 10 K) druhově rozmanité počty semen u semenářské firmy RPS, přesněji na konci října. U této firmy bereme už řadu let a musím poznamenat, že každý rok se vždy vyskytl nějaký problém nebo zádrhel, ale vždy k obchodu a dodávce semen došlo. Letos se tak nestalo, firma odeslala semena bez předchozího upozornění a první (a zároveň poslední) zpráva, která od nich přišla, byla po měsíci s číslem sledování balíku. Bylo to asi po 5 urgentních emailech. V době kdy přišel email se sledovacím číslem, bylo zřejmé, že balík sice odeslali 3 dny po zaplacení objednávky, balík předali v německu DHL a v česku PPL, a že balík PPL bez pokusu doručení vložilo na uloženku, kde jej po týdnu odeslali zpět odesílateli, aniž bychom o tom my něco věděli. K nám se číslo balíku dostalo týden po tom, co byl balík odeslán zpět odesílateli a po dalším zdlouhavém šetření a vyjednávání s PPL byl balík prohlášen za ztracený (spíše ho šlohl někdo na depu). A tady příběh defacto končí, my jsme čekali 2 měsíce na vyřešení a především vrácením částky, která byla pro nás stěžejní pro objednání semen jinde. Bohužel dle vyjádření několika zaměstnanců včetně mluvčí PPL, byl případ předán do Německa, kde to leží na Něměcké DHL a posléze odesílateli (RPS) a jedině odesílatel může částku vrátit zpět nám. Ale RPS nereagovala ani na jeden ze 40 emailů z několika různých adres, neodepisuje na FB, u telefonu sedí paní, která vůbec nic neví. Zkoušeli jsme se obrátit i na známé, které mají známé u RPS nebo u DHL, zatím vše naprosto bez výsledné. Zoufalá situace, bez nějaké možnosti řešení.
Takhle se tropik baví, když nedělá na zahradě Smile Rolling Eyes .

Celá událost nás velmi zdržela při předpěstovávání objednaných semen a museli jsme sáhnout do rezerv a objednat další semena někde jinde, což se nakonec podařilo a sehnali jsme toho díky kontaktům i více a jsem přesvědčen že i v lepší kvalitě. Dokonce jsme narazili i na dodavatele RPS z Asie, který nám laskavě zaslal menší počty balení semen, které jinak neposkytuje.
Se zpožděním jsme tak letošní sezónu přece jen započali a nemělo by to mít vliv na zahájení prodeje nových položek. Do nové sezóny vstupujeme částečně zhrzeni, částečně znechuceni systémem, ale zároveň poučeni z chyb a přístupu a nastartováni na plno práce Smile .

Inovace přístupu
S novou sezónou se nám rozmohlo pár nešvarů mezi zákazníky. Pro nás nic nového, tedy nepřevzaté nebo odmítnuté zásilky, práskání s telefonem, trapné doprošování peněz u omylem odeslané zásilky bez dobírky, atd.. Bohužel každá tahle zkušenost v nás zanechá jistou stopu a dosavadní bezmoc řešit například nezaplacené zásilky nebo zmařené poštovné odmítnutým balíkem, budou brzy minulostí.
Rozhodně nemáme zájem, se stavit do takových pozic, ale každý balík, který se nám vrátí, leckdy i s rostlinami již na kompost, nás stojí především čas, ale i peníze. Proto jsme se rozhodli, že případy, kdy dělá zákazník evidentní problémy či naschvály, budeme předávat firmě na vymáhání malých pohledávek. Jinými slovy, pokud to nepůjde po dobrém, půjde to takhle.
Předpokládám, že mezi čtenáři tohoto fóra, se takový zákazník nenajde, protože fórum čtou hlavně nadšenci, ale jako nahlédnutí k nám, to jistě zajímá mnoho lidí.

Minimální cena objednávky
Dále oznamujeme, že jsme zvedli cenu minimální objednávky na 50 Kč, a to právě kvůli eliminaci nevyzvednutých zásilek. Jelikož jasná převaha nevyzvednutých zásilek je u semen s nízkou hodnotou. Doposud to byla semena za minimální částku 38 Kč.

Tak doufám, že i přes všechny tyto hrozivá slova, budete stále mít u nás přízeň.

HLEDÁME POMOCNÍKY
Aktuálně bychom byli rádi, pokud by se našel někdo mezi čtenáři, kdo by nám pomohl se situací s RPS.

Dále hledáme šikovného technika na dlouhodobější spolupráci, který umí dělat s PRESTASHOP.
Rudolf M
Rudolf M
Admin

Poèet pøíspìvkù : 3487
Join date : 29. 03. 14
Age : 33
Location : Mrchojedy 460 m.n.m

http://Tropik.cz

Návrat nahoru Goto down

Návrat nahoru

- Similar topics

odeslat nové téma   Odpovědět na téma
 
Povolení tohoto fóra:
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru